Gå til hovedindhold

ESAA Performancetræning

Læs mere om ESAA Performancetræning her

  • Læs op

Indhold

    Mødested for Performancetræning: 
    Vinter
    - Tirsdag: Den gamle stadionhal 

    Sommer
    - Stadion (Ceres Park)

    Performancetræning er et "add-on" til ESAA træningen, hvor det overordnede fokus er præstationsoptimerende- og skadesforebyggende træning.

    Der tages udgangspunkt i forskellige former for træning. Hensigten er at forbedre din bevægelighed, stabilitet, balance, koordination og muskelstyrke. Med basistræning skaber vi det bedst mulige fundament for dig selv og din sportslige udvikling. Vi bygger en atlet før vi bygger en spiller, løber, svømmer, bokser osv.

    Den enkelte udøvers aktuelle trænings-tilstand og evt. skade historik vil danne udgangspunkt for forløbet i performancetræningen.

    Træningen vil især være gruppe orienteret, og ved behov vil den være individorienteret. Individorienteret basistræning vil i denne sammenhæng egne sig til eksempelvis dig der er skadet, og derfor har brug for alternativ træning.

    Performancetræningen tager udgangspunkt i følgende grundelementer:

    • ESAA basis (bevægelighed, stabilitet, balance, koordination og muskelstyrke)
    • Resistance Band Training
    • Trappetræning
    • Koordinationstræning
    • Medicinbold
    • Mobilitetsøvelser 
    • Alternative input (Pilates, yoga, ballet, vandaktiviteter etc.)  

    Ansvarlige trænere for ESAA Performancetræning:

    Adam Engsig Karsø

    Fysisk træner

    Stine Opstrup Kristensen

    Fysioterapeut & fysisk træner

    Fysioterapi
    Koordinator fysisk træning og performancetræning

    Basis-program - klik på billedet herunder:

     

    Sidst opdateret: 19. januar 2024