Gå til hovedindhold

ESAA Styrketræning

Læs mere om ESAA Styrketræning her

Indhold

    Rigtigt udført fysisk træning er både skadeforebyggende og præstationsfremmende.

    Det er dog vigtigt, at den fysiske træning bliver nøje planlagt i forhold til den enkelte udøver, og derfor har ESAA ansat veluddannede og erfarne fysiske trænere.

    ESAAs fysiske trænere kan konsulteres omkring både teknik og træningsplanlægning.

    Fysisk træner i TD styrkelokalet på Ceres Park

    Anders Holm 
    Mobil: 42 63 91 19
    E-mail: andersh-nielsen@hotmail.com

     

     

    Stine Opstrup Kristensen
    Mobil: 50 71 48 99
    E-mail: stinekristensen8660@gmail.com

     

    Adam Engsig Karsø
    Mobil: 61 72 04 37
    E-mail: adamengsig9@gmail.com

     

    ESAA udøvere har mulighed for at benytte Team Danmarks styrkelokaler ved Ceres Park samt styrkelokaler ved Vejlby Risskovcenteret.

     

    Fysisk træner i Vejlby Risskov Centeret:

    Jesper Frandsen
    Mobil: 26 36 98 76
    E-mail: jsbfrandsen@gmail.com

     

    ------------------------------------------------------------------------

    Positive virkninger af styrketræning

    • Forbedret teknik og koordination, så risikoen for uheld og skader nedsættes.
    • Øget muskelmasse
    • Øget forbrænding
    • Modning (baning) i nervesystemet gør, at de elektriske impulser løber hurtigere fra hjerne og rygmarv via motorneuronerne til musklerne. Det gør, at man bliver i stand til at udfolde kraften hurtigere og eksempelvis afværge et fald.
    • Bedre udnyttelse af de styrkereserver, der normalt kun kan mobiliseres i nødsituationer.
    • Energitilførslen og energiomsætningen i muskelfibrene forbedres.
    • Musklernes tværsnit bliver større, og flere motoriske enheder kan deltage i muskelarbejde.
    • Styrken i bindevæv, ledbånd og sener øges, om end langsomt i forhold til muskeltilvæksten

    Basis - Styrketræningsprogram

     

     

    Sidst opdateret: 16. oktober 2023