Fra 3. september kører basistræningen igen som normalt. Dog selvfølgelig under corona-hensyn:

VÆR CORONA-OPMÆRKSOM PÅ:

  • Hvis du er syg (eller bare "småsyg") kan du ikke deltage i basis træning
  • Hold 2 m afstand under træning
  • Sørg for at din e hænder er sprittet af - og hvis du deler træningsudstyr med andre skal dette også sprittes af.
  • Der er ingen omklædning

 

Mødested for basis-træning: 
Vinter
- Tirsdag: Den gamle stadionhal 
- Torsdag: Aarhus Atletik- og Løbeakademi, Havreballe Skovvej 11, 8000 Aarhus C

Sommer
- Stadion (Ceres Park)

Basistræning er et "add-on" til ESAA træningen, hvor det overordnede fokus er præstationsoptimerende- og skadesforebyggende træning.

Der tages udgangspunkt i forskellige former for træning. Hensigten er at forbedre din bevægelighed, stabilitet, balance, koordination og muskelstyrke. Med basistræning skaber vi det bedst mulige fundament for dig selv og din sportslige udvikling. Vi bygger en atlet før vi bygger en spiller, løber, svømmer, bokser osv.

Den enkelte udøvers aktuelle trænings-tilstand og evt. skade historik vil danne udgangspunkt for forløbet i basistræningen.

Træningen vil især være gruppe orienteret, og ved behov vil den være individorienteret. Individorienteret basistræning vil i denne sammenhæng egne sig til eksempelvis dig der er skadet, og derfor har brug for alternativ træning.

Basistræningen tager udgangspunkt i følgende grundelementer:

  • ESAA basis (bevægelighed, stabilitet, balance, koordination og muskelstyrke)
  • Resistance Band Training
  • Trappetræning
  • Koordinationstræning
  • Medicinbold
  • Mobilitetsøvelser 
  • Alternative input (Pilates, yoga, ballet, vandaktiviteter etc.)  

Ansvarlig fysioterapeut for ESAA basistræningen:

Morten Frank (Mobil: 22411959)

Basis-program - klik på billedet herunder: